Blog woensdag 17 juli- vrijdag 19 juli

Gepubliceerd op 19 juli 2019 om 20:00

Woensdag 17 juli

Eindelijk is het dan zo ver! Vanmiddag gaan we weg! Natuurlijk hebben we daar onwijs veel zin in, maar zijn we ook een beetje zenuwachtig. Want je gaat wel ‘even’ een jaar weg.

’s Ochtends maken we de boot gereed voor alle mensen de ’s middags komen om de boot de bezichtigen en ons uit te zwaaien. Dat bleek meer werk dan we hadden verwacht, maar de moed bleef! Snel nog even naar de bakker om die laatste sukerbôle en de oranje koek! En snel weer terug voordat de eerste mensen komen. Helaas is dat streven niet meer gelukt :/

Het uitzwaai feestje was heel leuk, en we zijn dankbaar voor alle mensen die zijn gekomen en alle lieve woorden die zijn uitgesproken.

Beppe is vanuit Heeg het eerste stukje meegevaren naar Stavoren. Helaas hadden we pal wind tegen, dus moesten we op de motor verder. We hadden vanwege het uitzwaai feestje allemaal vlaggetjes aan de mast, en op het kanaal richting de sluis van Stavoren waren er nog een paar jongens in een rubberboot die spontaan ‘er is er een jarig’ begon te zingen. Hartstikke leuk natuurlijk, maar zij wisten niet dat de eerstvolgende pas in januari jarig is.

Donderdag 18 juli

Vandaag zijn we van Stavoren naar Enkhuizen gevaren over het IJsselmeer. Dit was een mooie rustige tocht waarbij we een driemaster hebben ingehaald. Altijd leuk om dat te kunnen zeggen XD.  In Enkhuizen krijgen we een hele mooie ligplaats aangewezen waarbij we uitzicht hebben op de ankerplaatsen en het Zuiderzee museum. Omdat we ’s middags vroeg zijn aangekomen gaan Edwin, Marttje en ik (Maaike Grytjse) Enkhuizen nog in. Nadat we bij de supermarkt zijn geweest en Enkhuizen hebben verkend is het weer tijd om terug te gaan naar de boot waar we de jongens zwemmend achter hebben gelaten. (Ze wilden zelf zwemmen hoor :)

Vrijdag 19 juli

Vandaag hebben we besloten om in de haven te blijven liggen, omdat we heel moe zijn, en omdat er bijna geen wind stond. Na het ontbijt hebben Laurens Hendrik, Sjouke Lute en ik (Maaike Grytsje) gesupt (stand up paddeling).

Tot nu toe bevalt het boot leven ons wel, al zijn we nu wel moe en een beetje prikkelbaar omdat we dus moe zijn en nog niet alles is zoals gewenst. Zo zijn vandaag bijvoorbeeld nog een paar klusjes gedaan. Maar morgen gaan we vol goede moed richting Amsterdam en storten we ons weer vol in het avontuur!